mardi 9 mars 2010

Qu'apprends-je ?!

En recevant des mails, ou en vagabondant sur la toile, j'apprends, avec un immense plaisir, notamment, ceci :

- les éditions Cismonte è Pumonti (dirigées par Rinatu Coti et Jean-Pierre Graziani, auteurs déjà évoqués sur ce blog : cliquer sur leurs noms dans la liste à gauche de ce texte) ont un blog ! Allez-y voir, leur catalogue contient notamment l'oeuvre de Coti (mais je n'ai pas l'impression que le blog propose tous les livres de cet auteur majeur, peut-être bientôt ?) ; je vais commander (par courrier postal me semble-t-il) le "Ghjuvenù, ghjuventù" de Marceddu Jureczek, cela fait longtemps que je veux lire ce texte, j'en ai entendu trop d'échos positifs !

- sur la Gazetta di Mirvella, une chronique un peu provocatrice de Ghjuvan Filici comparant littérature corse et littérature irlandaise, pour mettre l'accent sur le fait que la littérature irlandaise - au contraire de la littérature corse - met l'accent sur "l'émancipation et la liberté de l'individu", et pour ce faire, produit des livres très critiques, qui réagissent contre la "première tyrannie : celle du pays natal." Face prò issa chjama pè produce una literatura corsa chì ùn sia micca solu una difesa lirica di l'isula, no ?

- enfin, pour rapidement clore ce billet, ce soir, je voulais signaler le plaisir que j'ai pris à lire un poème signé par Mister Palu (toujours sur la Gazetta di Mirvella). J'évoquais dernièrement une lutte, dans la poésie de Charles-Timoléon Pasqualini, entre le lyrisme scandé et parfois stéréotypé et une tentation prosaïque. J'aime cette tension, et particulièrement lorsqu'elle se fait jour à l'intérieur du poème lui-même. Eh bien, c'est l'impression que j'ai ressentie en lisant le poème signé Mister Palu : l'émotion, pour moi, y est d'autant plus forte qu'elle est empêchée par nombre de vers neutres, froids, parfois tranquillement ironiques. Qu'en pensez-vous ? (Je remarque aussi, avec ravissement, la variété des styles de la poésie corse contemporaine).

Voici un extrait de ce poème, intitulé "Après les transhumances" :

Pierre-Paul n’aurait plus jamais à garder des chèvres
Il gardait des humains qui ronflaient dans des tentes

1 commentaire:

  1. Per fà a leia trà e to infurmazione, è in ribombu à u puema di "Mister Palu", u Blog di Cismonte è Pumonte signaleghja u libru di Francescu Namani : "i quattru verani", ricordi di a muntagnera trà l'Agriate è u Cintu. Literatura di testimunianza, ma ci campemu quantunque à ciuttà in stu mondu persu di "Pierre Paul" è in stu linguaghju ch'ellu hà guasi sminticatu (à Namani ùn l'hè parsu mancu pussibule di scrive u so testu in un'antra lingua chè quella di i pastori ch'ellu ritratta)

    In quantu à l'Irlanda, ùn pudemu chè esse smaravigliati da a ricchezza di a so literatura : nunda chè Dublin, quantu hà datu grandi scrivani?
    Forse per un Joyce è un Beckett chì currispondenu perfettamente à ciò ch'ellu dice MB, ùn si pò generalizà per tutti, cum'è sempre... Yeats è Seamus Heaney per un dettu, tutt'è dui Premii Nobel : unu hà un'ispirazione naziunalista pè u più è l'altru canta i miti è e legende celtiche, senza firmassi solu à 'sse rifarenze, di sicuru...

    Ma hè sempre impurtante di rammintà chì l'attu di creazione hè quellu d'un individuvu, è chì u creatore ùn hè à u serviziu di nunda, ch'ellu ne ghjunghje sempre à un mumentu datu à dinuncià, mette in causa, mette u rimusciu, mette u ditu nantu à e piaghe, ecc...è di e volte ne pate e cunsequenze!

    Eiu aghju a voglia di leghje à Mac Liam Wilson: "Eureka Street" chì d'apressu à Marcedddu Jurezcek hè un munumentu : yes, stu sgaiuffu tratta quellu Nobelizatu di Heaney cusì : "stu puetu inghjustamente famosu chì s'assumigliava à Babbu Natale"
    Ellu scrive nantu à a rialità di l'odiu è di a viulenza, di u terrurisimu, ma s'aghju capitu bè cù a risa in bocca, è sempre tennerezza à mezu à u tragicu di a vita . Dice ch'ellu hè innamuratu di Belfast "cum'è u tippu chì seria innammuratu di a femina a più goffa di a scola". In a vita face i riporti nantu à a puvertà , i SDF, ecc...Capiscu perchè piace à Marceddu.
    Dumane, dumane u compru...o centu altri libri ch'e vogliu leghje? 550 pagine, quantunque, "Eureka Street". Da campassi...-)

    RépondreSupprimer